Actionscript 3.0 İle Zaman Sayaçlı Matematik Oyunu

Actionscript 3.0 İle Zaman Sayaçlı Matematik Oyunu yapıyoruz. Önceki bir yazımızda Actionscript 3.0 ile sayaç nasıl yapıldığını anlatmış ve bir örnek yapmıştık. Şimdi orada kullandığımız sayaç uygulamasını kullanarak matematik uygulaması yapalım. Oyunumuz belirleyebileceğimiz saniye süresince matematik işlemi soruyor. Süre bitince oyuncunun doğru ve yanlış cevaplarını gösteriyor.
Ek bir özellik olarakta Kontrol düğmesine basınca cevabın yazılacağı alana tekrar focuslanıyor.

zaman sayaclı matematik oyunu
zaman sayaclı matematik oyunu

Kodlarımız şu şekilde :

	var say1;
	var say2;
	var toplam;
	var deger;
	var dogru=0;
	var yanlis=0;

	say1 = Math.round(Math.random()*10);
	say2 = Math.round(Math.random()*10) ;

	sayi1.text= String(say1);
	sayi2.text= String(say2);
	toplam = say1+say2;
	stage.focus= sonuc;
	//enter =13
kontrol.addEventListener(MouseEvent.CLICK, islem);
stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, islem2);
function islem2(event:KeyboardEvent)
{
	if ( event.keyCode==13)
	{
		deger = int(sonuc.text);//Ekranda kullanıcının girdiği sayıyı saklar
	if (deger == toplam) {
		cevap.text ="Doğru Bildin";
		dogru++;
		yenisayi();
		
	} else {
		cevap.text ="Git Matematik Çalış";
		yanlis++;
		yenisayi();
	}
	sonuc.text=""
	stage.focus= sonuc;
		}
	}
function islem(event:Event):void {

	deger = int(sonuc.text);//Ekranda kullanıcının girdiği sayıyı saklar
	if (deger == toplam) {
		cevap.text ="Doğru Bildin";
		dogru++;
		yenisayi();
		
	} else {
		cevap.text ="Git Matematik Çalış";
		yanlis++;
		yenisayi();
	}
	sonuc.text=""
	stage.focus= sonuc;
}

function yenisayi():void
{
	say1 = Math.round(Math.random()*10);
	say2 = Math.round(Math.random()*10) ;

	sayi1.text= String(say1);
	sayi2.text= String(say2);
	toplam = say1+say2;
	
	}
var count:int = 0;

function sayacf():void{
	count++;
	sayac.text=String(count);
	if(sayac.text=="10")
	{
		clearInterval(abc);
		cevap.text = "Süre Bitti " + String(dogru) + " doğru " + String(yanlis)+ " yanlış";
		kontrol.removeEventListener(MouseEvent.CLICK, islem);
		stage.removeEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, islem2);
		}
		
		
	
	}
	
	var abc:int = setInterval(sayacf, 1000);


Bir önceki yazımız olan ActionScript 3.0 ile Film Klibinin Rengini Değiştirme başlıklı makalemizde actionscript 3.0, adobe flash ve flash hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir