ActionScript 3.0 ile Sahnenize Yıldız Yağmuru

yıldız yagmuru

Actionscript 3.0 ile sahne alanına yıldız yağdırmak çok kolay. Örnekteki gibi bir çalışma yapmak için uygulanacak adımları ekliyorum.

1. İlk olarak sahne arkaplanını dilediğiniz gibi ayarlayınız.

2. Bir film klibi oluşturuyoruz. Bu film klibini istediğiniz herhangi bir şekil çizebilirsiniz. Ben yıldız şeklini tercih ettim.

4. Film klibi içinde aşağı doğru bir hareket oluşturuyoruz.

5. Sahnemize dönüp film klibi özelliklerinizi resimdeki gibi ayarlıyoruz.(kitaplık üzerinde film klibi üzerine sağ tuş özellikler denilince gelen ekran-eğer tamamını göremiyorsanız gelişmiş düğmesine basın)

klip özellikleri

6. Ayarları yaptıktan sonra f9 tuşu ile gelen ekrana kodumuzu yazıyoruz.

stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, yagmur_fnc);
//www.jn7.net
function yagmur_fnc(event:Event):void{
	var tane:damla= new  damla();//Damla ismini verdiğimiz film klibinden yeni örnekler oluşturuyoruz.
	addChild(tane); //örneği sahneye ekliyoruz.
	tane.x=Math.random()*550; // Tanenin sahnedeki x koordinatını rasgele ürettiğimiz bir sayı ile ayarlıyoruz
	tane.rotation=(Math.random() - Math.random())*10;  //Yıldız için değil ancak yağmur tanelerinin karışık gelmesini istediğim için rasgele döndürdüm.
	
	tane.scaleX=tane.scaleY=Math.random(); //Boyutlarınında rastgele olması için ayarlıyoruz 
	
	var yeni_renk1:ColorTransform = new ColorTransform(); 
	yeni_renk1.color = Math.random()* 0xffffff
	
	tane.transform.colorTransform = yeni_renk1; //renginini de rastgele ayarladık
	tane.alpha=Math.random(); //Saydamlık değerini de rastgele ayarladık...
	}//www.jn7.net

Sadece yıldız grafiğini değiştirerek sahnemize yağmur kar yağdırabiliriz. İstersek yazı vb. bir şekilde aynı şekilde yağmasını sağlayabiliriz.

Bir önceki yazımız olan Fireworks Cs3 Resim Galerisi Yapımı başlıklı makalemizde fireworks ve resim galerisi yapımı hakkında bilgiler verilmektedir.

One thought on “ActionScript 3.0 ile Sahnenize Yıldız Yağmuru

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir