ActionScript 3.0 ile Hesap Makinesi

flash hesap maknesi
Sahnemize 4 düğme ekliyoruz. Sırasıla isimleri tople_btn, cikar_btn, bol_btn, carp_btn olarak ayarlıyouruzz.Flash hazr düğmeleri eklemek isterseniz Pencere/Ortak Kitaplıklar/Düğmeler veya Pencere Bileşenler penceresini açıp ekleyebilirsiniz.

Sahneye iki tanede dinamik metin kutusu ekliyoruz. isimleri sayi1_txt, sayi2_txt ve sonuc_txt olarak ayarladık. Alttaki kodları da yazdıktan sonra CTRL+ENTER ile sahnemizi deneyebiliriz.


topla_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, top_fnc);

function top_fnc(event:Event):void {
	var sonuc;
	sonuc = int(sayi1_txt.text) + int(sayi2_txt.text);
	sonuc_txt.text = String(sonuc);
}

cikar_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, cik_fnc);

function cik_fnc(event:Event):void {
	var sonuc;
	sonuc = int(sayi1_txt.text) - int(sayi2_txt.text);
	sonuc_txt.text = String(sonuc);
}

carp_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, carp_fnc);

function carp_fnc(event:Event):void {
	var sonuc;
	sonuc = int(sayi1_txt.text) * int(sayi2_txt.text);
	sonuc_txt.text = String(sonuc);
}

bol_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK, bol_fnc);

function bol_fnc(event:Event):void {
	var sonuc;
	sonuc = int(sayi1_txt.text) / int(sayi2_txt.text);
	sonuc_txt.text = String(sonuc);
}

Bir önceki yazımız olan Actionscript 3.0 ile Sayac Uygulaması başlıklı makalemizde actionscript 3.0, adobe flash ve featured hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir